Έναν καινοτόμο συνθέτη ηλεκτρονικής μουσικής και φυσικό τιμά με το σημερινό της Doodle η Google με αφορμή τη συμπλήρωση 112 χρόνων από τη γέννησή του.
Γερμανός που γεννήθηκε στο Γκρέιζ, ο Σάλα ασχολήθηκε από μικρός από τη μουσική αφού και η μητέρα του ήταν τραγουδίστρια.
Αναγνωρισμένος για την παραγωγή ηχητικών εφέ σε ένα μουσικό όργανο που ονομάζεται mix-trautonium, «ηλέκτρισε» τον κόσμο της τηλεόρασης, του ραδιοφώνου και του κινηματογράφου, αρχίζοντας να γράφει δικά μου κομμάτια από τα 14 του.
Οι μουσικές του, όπως αυτές που έγραψε για την ταινία «Πουλιά» του Χίτσκοκ, πέρασαν στην ιστορία. Πέθανε, πλήρης ημερών, στο Βερολίνο, στις 26 Φεβρουαρίου του 2002.
Από το trautonium στο mix-trautonium
Όταν ο Sala άκουσε για πρώτη φορά μια συσκευή που ονομάζεται trautonium, γοητεύτηκε από τις τονικές δυνατότητες και την τεχνολογία που πρόσφερε το όργανο. Η αποστολή της ζωής του έγινε να κυριαρχήσει στο trautonium και να το αναπτύξει περαιτέρω, κάτι που ενέπνευσε τις σπουδές του στη φυσική και τη σύνθεση στο σχολείο.
Αυτή η νέα εστίαση τον οδήγησε να αναπτύξει το δικό του όργανο που ονομάζεται mix-trautonium. Με την εκπαίδευσή του ως συνθέτης και ηλεκτρομηχανικός, δημιούργησε ηλεκτρονική μουσική που ξεχώρισε το στυλ του από άλλα. Η αρχιτεκτονική του mix-trautonium είναι τόσο μοναδική που μπορούσε να παίζει πολλούς ήχους ή φωνές ταυτόχρονα.
Πίσω από την πόρτα ενός στούντιο ηχογράφησης, ο Σάλα συνέθεσε μουσικά κομμάτια και ηχητικά εφέ για πολλές τηλεοπτικές, ραδιοφωνικές και κινηματογραφικές παραγωγές, όπως Rosemary (1959) και The Birds (1962). Το όργανο δημιουργούσε θορύβους όπως κραυγές πουλιών, σφυρηλάτηση και χτυπήματα σε πόρτες και παράθυρα.
Έλαβε πολλά βραβεία για τη δουλειά του—έδωσε πολλές συνεντεύξεις, γνώρισε πολλούς καλλιτέχνες και τιμήθηκε σε ραδιοφωνικές εκπομπές και ταινίες. Το 1995, δώρισε το πρωτότυπο μείγμα-τραυτώνιο του στο Γερμανικό Μουσείο Σύγχρονης Τεχνολογίας.
Ο Sala έχτισε επίσης το Quartett-Trautonium, το Concert Trautonium και το Volkstrautonium.