«Μια Γυναίκα χωρίς σημασία» στο Θέατρο ΕΛΕΡ

Mια πρωτότυπη θεατρική προσέγγιση του έργου «Μια Γυναίκα χωρίς σημασία» του ανατρεπτικού Ιρλανδού συγγραφέα Όσκαρ Ουάϊλντ, επιχειρεί ο θίασος ΣΥΝ-ΘΗΚΗ, μετά την πολύχρονη ενασχόλησή του με κοινωνικοπολιτικά έργα και το ανέβασμα με σύγχρονο τρόπο κλασσικών συγγραφέων (Ίψεν, Τσέχωφ, Μίλλερ κ.ά.). Η παράσταση κάνει πρεμιέρα στις 7 Μάϊου στο θέατρο ΕΛΕΡ, σε σκηνοθεσία Κωστή Καπελώνη.

Στο έργο παρουσιάζονται οι συναναστροφές εκπροσώπων της άρχουσας αριστοκρατικής τάξης της Αγγλίας, που φλυαρούν, συνδιαλέγονται, ανταλλάσσουν ευφυολογήματα, ερωτοτροπούν, αλλά ουδέν συναισθάνονται.

Εδώ και 130 χρόνια ο Όσκαρ Ουάϊλντ αποκάλυψε την κενότητα και την επικινδυνότητα των προσώπων που έγραψαν την Ιστορία του 20ου αιώνα και έβαλαν τα θεμέλια για τον αιώνα που ζούμε και κανείς δεν θα πρέπει να είναι ευχαριστημένος από το αποτέλεσμα…

Σύγχρονος του Τσέχωφ (6 χρόνια μεγαλύτερος και πέθανε τέσσερα χρόνια πριν απ’ αυτόν), με παρόμοια διαδρομή. Αποκαλύπτουν και σχολιάζουν κομμάτια της κοινωνίας, που ευθύνονται για την άθλια κατάσταση του κόσμου που τους περιβάλλει. Ο ένας με όπλο την συναισθηματική ευαισθησία ημιτονίων και ο άλλος με έναν πνευματικό κυνισμό κορυφαίας λεπτότητας. Το συγγραφικό έργο του Ουάιλντ είναι έντονα πολιτικό και ανατρεπτικό, εξ ου και οι διώξεις εναντίον του. Ενδεικτικό της πολιτικής ευαισθητοποίησής του είναι ότι υπήρξε ο μόνος λογοτέχνης που υπέγραψε την αίτηση του  Μπέρναρντ Σω, για να δοθεί χάρη στους αναρχικούς που είχαν συλληφθεί (και εντέλει εκτελέστηκαν) ως υπεύθυνοι του μακελειού στην πλατεία Χέιμαρκετ στο Σικάγο, στις 4 Μαΐου 1886.

Μια Γυναίκα χωρίς σημασία»: Μια πρωτότυπη θεατρική προσέγγιση από τον θίασο ΣΥΝ-ΘΉΚΗ | ΑΘΗΝΑ 9,84

Για το έργο

Το έργο ανεβαίνει σπανίως στην Ελληνική σκηνή. Ξεχωρίζουν οι παραστάσεις: Το 1939 από την Μαρίκα Κοτοπούλη, σε σκηνοθεσία Καρόλου Κουν και το 1954 από την Κυβέλη, σε σκηνοθεσία Μιχάλη Κακογιάννη.

Κατά τον Μπέρναρ Σω: «Ο Όσκαρ μοιάζει σα να είπε: δε θ’ αγαπήσω κανέναν, θά’μαι βαθιά εγωΐστής· και δε θάμαι μόνον ένας κατεργάρης, αλλά ένα τέρας· και θα μου τα συχωρέσετε όλα. Μ’ άλλα λόγια, τις συμβατικότητές σας θα τις καταντήσω παραλογισμούς, όχι δυσφημώντας τις γραπτώς, αν και θα μπορούσα πολύ καλά να το κάνω —για να πούμε την αλήθεια το έκαμα— αλλά δυσφημώντας τις με τη ζωή και το θάνατό μου.»

Ο συγγραφέας και βιογράφος του Πήτερ Ράμπυ, θεωρούσε ότι «ο Ουάιλντ ισορροπούσε ανάμεσα στη διεισδυτική ματιά του Ίψεν και την εμπορική επιτυχία στο Ουέστ Εντ του Λονδίνου, στοχεύοντας το κοινό του με απόκοσμη ακρίβεια».

Για την παράσταση παραγγέλθηκε καινούργια μετάφραση, που υπηρετεί τη νέα ανάγνωση που επιχειρεί ο θίασος.

 «Μια Γυναίκα χωρίς σημασία»

Μετάφραση: Σουζάνα Χούλια
Σκηνοθεσία: Κωστής Καπελώνης
Σκηνογραφία: Ανδρέας Σαραντόπουλος
Κοστούμια: Άννα Βήχου
Σχεδιασμός φωτισμών: Κωστής Καπελώνης
Υπεύθυνος επικοινωνίας: Αντώνης Κοκολάκης

Ηθοποιοί: Δέσποινα Πόγκα, Μαρία Μακρή, Γιώργος Κροντήρης, Χρήστος Συριώτης, Πέτρος Πέτρου, Φίλια Δενδρινού, Χρυσάνθη Γεωργαντίδου, Δημήτρης Ζουμπούλης, Σάκης Σιούτης, Μάνος Κωστής

 

Πού: Θέατρο ΕΛΕΡ, Φρυνίχου 10, Πλάκα, τηλ. 211 7353928, 6957 253415

Πότε: από 7 Μαΐου 2022 και κάθε Πέμπτη έως Κυριακή στις 21.00

Διάρκεια παράστασης: 110 λεπτά χωρίς διάλειμμα

Τιμές εισιτηρίων:
Κανονικό: 14€
Φοιτητικό, κάτω των 25, άνω των 65: 10€
Ατέλειες και Ανέργων: 5€

Προπώληση: viva.gr

Με την Υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού

Προηγούμενο άρθροΤο Θέατρο Σταθμός υποστηρίζει την πρωτοβουλία Theater for Ukrainian refugees.
Επόμενο άρθροExtra παραστάσεις 29 και 30 Απριλίου για το «Lebensraum».
Columnist @ ARTME MAGAZINE - Η Μαρία Χαρίτου είναι δημοσιογράφος, αρθρογράφος και Μέλος της Ένωσης Ευρωπαίων Δημοσιογράφων.