Με επίκεντρο τη νέα μουσική, από την κλασική ορχηστρική μουσική έως τις σόλο αυτοσχεδιαστικές παραστάσεις, την ηλεκτρονική μουσική, τα νέα όργανα, τις μουσικές εγκαταστάσεις και πολλά άλλα, το Tectonics, το ανατρεπτικό μουσικό φεστιβάλ της Στέγης, έρχεται ξανά στην Αθήνα από 2 έως 4 Δεκεμβρίου 2022. Η Στέγη συνεργάζεται με το Ωδείο Αθηνών, παρουσιάζοντας για μια ακόμα φορά ένα πυκνό και περιπετειώδες πρόγραμμα ζωντανών μουσικών δράσεων.
Από συμφωνική μουσική μέχρι noise και από τον ελεύθερο αυτοσχεδιασμό μέχρι τη σύγχρονη σύνθεση, το Tectonics αποκαλύπτει νέες συγγένειες μεταξύ διαφορετικών μουσικών ειδών. Ο φημισμένος μαέστρος Ilan Volkov, ο οποίος ξεκίνησε το φεστιβάλ με τη Συμφωνική Ορχήστρα της Ισλανδίας, μαζί με τον Μιχάλη Μοσχούτη και την Anne Hilde Neset, αναλαμβάνουν να δημιουργήσουν ακόμη ένα αξέχαστο φεστιβάλ για τη μουσική σκηνή της Αθήνας.
Την εναρκτήρια βραδιά της τέταρτης έκδοσης του αθηναϊκού Tectonics, στις 2 Δεκεμβρίου, συνθέτουν νέες καλλιτεχνικές συμπράξεις, αιχμηροί ηλεκτροακουστικοί ήχοι και ιδιοκατασκευές από πέτρα, μπρούντζο και ξύλο. H πρώτη μέρα ξεκινάει με τη νέα σύμπραξη της Σαβίνας Γιαννάτου με την Έλενα Κακαλιάγκου, τον Κωστή Δρυγιανάκη και τον Χάρη Παζαρούλα. Στη συνέχεια, η βετεράνος της αβανγκάρντ μουσικής Limpe Fuchs μετατρέπει υλικά όπως την πέτρα, τον μπρούντζο και το ξύλο σε μουσικά όργανα. H πρώτη βραδιά του φεστιβάλ κλείνει με τους σκληρούς ηλεκτρονικούς ήχους του Rashad Becker.
Το πολυδιάστατο πρόγραμμα της δεύτερης ημέρας του φεστιβάλ, στις 3 Δεκεμβρίου, αναπτύσσεται μέσα από μια αλληλουχία αντιθέσεων, από συμφωνικές συνθέσεις στον ελεύθερο αυτοσχεδιασμό και από την κορεάτικη μουσική παράδοση στο μουσικό κολάζ. Ο ανατρεπτικός μαέστρος και ιδρυτής του Tectonics, Ilan Volkov, συμπράττει με την Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ, σε ένα πρόγραμμα όπου η μουσική του Krzysztof Penderecki συνομιλεί με συνθέσεις του Αντώνη Ανισέγκου, του Μιχάλη Παρασκάκη, αλλά και με το ανοιχτό, αυτοσχεδιαστικό έργο του Αυστραλού Oren Ambarchi. Παράλληλα, στη Νέα Σκηνή και στο φουαγέ του Ωδείου Αθηνών θα πραγματοποιηθούν μια σειρά από συναυλίες, εξερευνώντας το όρια μεταξύ διαφορετικών μουσικών ειδών και παραδόσεων. Από τα κορεάτικα μουσικά όργανα της Park Jiha στο ηχητικό κολάζ της Mariam Rezaei και από το ιδιότυπο συνθετικό έργο της Éliane Radigue στους έντονους αυτοσχεδιασμούς της Farida Amadou.
Tην αυλαία του φετινού Tectonics κλείνουν την Κυριακή 4 Δεκεμβρίου οι Νορβηγοί Supersilent, το αθηναϊκό σχήμα WHI, η Ιαπωνοκορεάτισσα Ryoko Akama, η Αυστραλή Cat Hope και η πάντα περιπετειώδης Άννα Παγκάλου. Τι ήχο παράγουν 100 συσκευές που ανοιγοκλείνουν; Πώς μπορούν να μπουν στο επίκεντρο της μουσικής δημιουργίας δημοκρατικές διαδικασίες; Ποια είναι το όρια της ακουστότητας; Πώς ένας συνθέτης αποδίδει ηχητικά το σπάνιο φαινόμενο του διπλού ουράνιου τόξου και τι ρόλο μπορεί να παίξει η θερμότητα σε μια περφόρμανς μεγάλης διάρκειας; Αυτά είναι μερικά από τις ερωτήματα που θέτει η τρίτη μέρα του Tectonics, την αυλαία της οποίας θα κλείσουν οι Supersilent, το εμβληματικό τρίο από τη Νορβηγία που για πάνω από δύο δεκαετίες διευρύνει τα όρια της σύγχρονης μουσικής.