Ομαδική έκθεση σύγχρονης φωτογραφίας στην γκαλερί Μορφές

Ο θεός των αρχαίων Ελλήνων Βάκχος-Διόνυσος, εκπροσωπεί την αναγέννηση της φύσης, τη μέθη της γιορτής και τη χαρά της ζωής. Είναι ο θεός της αχαλίνωτης ανθρώπινης επιθυμίας που επιφέρει τη γονιμότητα. Είναι ο θεός της «ιερής μανίας» και της «θείας ωμοφαγίας». Δεν είναι μήτε παιδί, ούτε άντρας, αλλά αιώνιος έφηβος, καταλαμβάνοντας μια θέση ανάμεσα στα δύο. Με αυτή τη μορφή, αντιπροσωπεύει το πνεύμα της ενέργειας και της μεταμορφωτικής δύναμης του καθημερινού παιχνιδιού της ζωής, που είναι γεμάτο πονηριά, εξυπνάδα και στρατηγικές που υποδεικνύουν είτε τη θεϊκή σοφία ή το αρχέτυπο του «κατεργάρη».

Ο ιστορικός της τέχνης και επιμελητής της έκθεσης Δρ. Κωνσταντίνος Β. Πρώιμος σημειώνει: «Ο Nietzsche θεώρησε ότι η αρμονική πλευρά της αρχαίας ελληνικής τέχνης, που πράγματι ανταποκρίνεται σε ένα ωραίο όνειρο, προκρίνει την ατομικότητα και εκπροσωπείται από τον Θεό Απόλλωνα, δεν εξαντλεί το περιεχόμενο της αρχαίας ελληνικής τέχνης και είναι μονοδιάστατη. Στην πραγματικότητα η αρχαία ελληνική τέχνη περιλάμβανε μια σκοτεινότερη και πιο διάφωνη οπτική του κόσμου που απαιτούσε την κατάργηση της εξατομίκευσης, το άμορφο, την ασχήμια και εκπροσωπείτο από τον Βάκχο-Διόνυσο, το θεό του κρασιού και της μέθης. Το όνειρο και η μέθη είναι δύο αντίθετες αρχές στην τέχνη που αντιστοιχούν στον πολιτισμό και στη φύση: η αρχή του πολιτισμού αντανακλάται στη δημιουργία, τη γέννηση και την τέχνη ενώ η αρχή της φύσης αφορά στη σεξουαλικότητα, τη σκληρότητα και το θάνατο».
Τμήμα της έκθεσης σύγχρονης φωτογραφίας «Βάκχιον» αρχικά παρουσιάστηκε το καλοκαίρι του 2020 στην Αίθουσα Τέχνης Match More στον Πλατανιά Χανίων, έκτοτε συμπληρώθηκε και παρουσιάζεται σήμερα με νέα προοπτική.

Η έκθεση με την τωρινή της παρουσίαση ανοίγει ένα διάλογο αντίστιξης με τις κοροναϊκές ημέρες του φόβου, του εγκλεισμού και της εσωστρέφειας που κυριαρχούσαν στην καθημερινότητά μας επί τρία χρόνια. Σήμερα οργανώνεται για να μας θυμίζει τη χαρά της ζωής που απολαμβάνουμε ξανά με περισσότερη συνέπεια και γνώση.

Η έκθεση συνοδεύεται από έγχρωμο, δίγλωσσο (ελληνικά, αγγλικά) κατάλογο με εισαγωγή, σχόλια και εκτενή κείμενα τεκμηρίωσης από τους επιμελητές ενώ ταυτόχρονα εικονογραφεί πλήρως όλα τα εκθέματα.

Η έκθεση σύγχρονης φωτογραφίας «Βάκχιον» εντάσσεται στο εορταστικό εικαστικό πρόγραμμα ΧΑΝΙaRT-2022, που φέτος συμπληρώνει δέκα χρόνια δράσεων πολιτισμού, συνδιοργανώνεται από την Περιφέρεια Κρήτης, την Περιφερειακή Ενότητα Χανίων, το Δήμο Πλατανιά, την Αίθουσα Τέχνης Μορφές, την Αίθουσα Τέχνης Match More και το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Χανίων – Ελαιουργείον.

Επιμέλεια έκθεσης: Δρ. Κωνσταντίνος Β. Πρώιμος και Ιωάννης Ν. Αρχοντάκης

Κεντρική φωτογραφία θέματος: Μιχάλης Καλαϊτζάκης

16/9/22-15/10/22

Γκαλερί Μορφές, Γοβατζιδάκη 18, Παλιά πόλη Ρεθύμνου, Κρήτη                                        Τηλ: 2831 050271

Στην έκθεση «Βάκχιον» συμμετέχουν οι καλλιτέχνες: Μαγδαληνή Βογιατζή, Δημοσθένης Γαλλής, Νίκος Γιαβρόπουλος, Χαρά Δασκαλάκη, Σπύρος Ζερβουδάκης, Μιχάλης Καλαϊτζάκης, Κατερίνα Καλογεράκη, Νίκος Καμπιανάκης, Μανώλης Καραταράκης, Βασίλης Καρκατσέλης, Δήμητρα Κουφάκη, Γιώργος Μπαλαδάκης, Νίκος Μπασιάς, Θόδωρος Μπρουσκομάτης, Μιχάλης Πολυχρονάκης, Βαγγέλης Πουλής, Θεόφιλος Σγουρόπουλος, Χρήστος Τσουμπλέκας, Έφη Τσακρακλίδου και Κωνσταντίνος Φίσερ.
Προηγούμενο άρθρο«Passport» του Μάνου Καρατζογιάννη για 2 παραστάσεις στο Θέατρο Σταθμός
Επόμενο άρθροThe Crown: Έρχεται ο 5ος κύκλος