Σε ένα από τα πιο καλά κρυμμένα μυστικά της Αθήνας των τελευταίων πενήντα ετών, στο Αμφιθέατρο «Ιωάννης Δεσποτόπουλος» του Ωδείου Αθηνών, πραγματοποιήθηκαν από την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαρόπουλου, τα εγκαίνια των νέων υπερσύγχρονων χώρων και πολιτιστικών υποδομών του Ωδείου.
Η ανανέωση των 4.500 τ.μ., δηλαδή του 1/3 περίπου της συνολικής επιφάνειας των 14.000 τ.μ. του γιγαντιαίου αυτού μοντερνιστικού κτιρίου, έγινε με σεβασμό στο αρχικό σχέδιο του αρχιτέκτονα εμπνευστή του, Ιωάννη Δεσποτόπουλου.
Το ημιτελές από το 1976 επίμηκες κτίριο επί της οδού Ρηγίλλης και Βασ. Γεωργίου, άνοιξε για πρώτη φορά επίσημα τις πύλες του επονομαζόμενου εφεξής Κέντρου Τεχνών του Ωδείου Αθηνών και που περιλαμβάνει αμφιθέατρο, φουαγιέ τεχνών, τη Νέα Σκηνή και το Κέντρο Τεχνολογίας Κ3.
«Σήμερα γιορτάζουμε τη μερική επίλυση της οδυνηρής εκκρεμότητας που στέρησε τον φορέα μας από ζωτικής σημασίας επιτέλεση του έργου του, καταδικάζοντάς τον σε μια μακρά και εσωστρεφή εκκρεμότητα» είπε ο πρόεδρος του ΔΣ του Ωδείου Αθηνών, Νίκος Τσούχλος, καλωσορίζοντας τους προσκεκλημένους.
Ανάμεσά τους, ο περιφερειάρχης Γιώργος Πατούλης, καθώς η Περιφέρεια σήκωσε το μεγαλύτερο βάρος της αναμόρφωσης του κτιρίου, επιχορηγώντας τα έργα με 7 εκατ. ευρώ από το ΠΕΠ 2014-2020.
Ο δήμαρχος Αθηναίων Κ.Μπακογιάννης, η υπουργός Πολιτισμού Λ.Μενδώνη, ο υφυπουργός Πολιτισμού Ν.Γιατρομανωλάκης, ιδιώτες χορηγοί, και πολλοί άλλοι, παραβρέθηκαν στα εγκαίνια που γιορτάστηκαν με μια συναυλία της Ορχήστρας Φιλαρμόνια και τις μικτές χορωδίες του Ωδείου Αθηνών και του ΟΤΕ σε έργα Μανώλη Καλομοίρη, Μενέλαου Παλλάντιου, Νίκου Σκαλκώτα κ.ά..
Μιλώντας για το μελλοντικό σχήμα λειτουργίας του Ωδείου Αθηνών, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης των υπό αποπεράτωση υποδομών, ο Νίκος Τσούχλος τόνισε ότι «θα είναι λιγότερο μια νέα εξέλιξη και πολύ περισσότερο η ολοκλήρωση και ευόδωση ενός προϋπάρχοντος σύνθετου πολιτιστικού οράματος, που βρίσκεται από δεκαετίες σιωπηλά αποτυπωμένο στο ίδιο το αρχιτεκτόνημα του Ιωάννη Δεσποτόπουλου».
Στο όραμα αυτό, συνέχισε ο πρόεδρος του Ωδείου Αθηνών «οι σχολές, όπως και τα πιο προσφάτως ιδρυθέντα, Κέντρο Έρευνας και Τεκμηρίωσης και Κολέγιο Μουσικής του Ωδείου Αθηνών, αποτελούν τους κινητήρες μιας ευρύτερης δραστηριότητας, η οποία επεκτείνεται σε όλο το φάσμα των παραστατικών τεχνών.
Η διασύνδεση της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης με τη σύγχρονη πολιτιστική και κοινωνική πραγματικότητα, η παροχή ευκαιριών σε νέους καλλιτέχνες, οι δημιουργικές συνέργειες με σημαντικούς φορείς πολιτισμού και το ευρύτερο άνοιγμα στην πόλη, συνδυάζονται με την πρακτική αναγκαιότητα διασφάλισης της μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας του όλου σχήματος».