Kevin Spacey: Το δικαστήριο έκρινε ότι δεν ευθύνεται στη δίκη του Anthony Rapp

Μια κριτική επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα την Πέμπτη ότι ο Σπέισι δεν κακοποίησε τον ηθοποιό Άντονι Ραπ όταν ο Ραπ ήταν 14 ετών και ενώ και οι δύο ήταν σχετικά άγνωστοι ηθοποιοί στα έργα του Μπρόντγουεϊ τη δεκαετία του 1980.

Μια κριτική επιτροπή τάχθηκε στο πλευρό του  Κέβιν Σπέισι  την Πέμπτη σε μια από τις αγωγές που εκτροχίασαν την καριέρα του σταρ του κινηματογράφου, διαπιστώνοντας ότι δεν κακοποίησε σεξουαλικά τον Άντονι Ραπ, τότε 14 ετών, ενώ και οι δύο ήταν σχετικά άγνωστοι ηθοποιοί στα έργα του Μπρόντγουεϊ το 1986.

Η ετυμηγορία στην πολιτική δίκη ήρθε αστραπιαία. Οι ένορκοι σε ένα ομοσπονδιακό δικαστήριο στη Νέα Υόρκη συζήτησαν για λίγο περισσότερο από μία ώρα προτού αποφασίσουν ότι ο Ραπ δεν είχε αποδείξει τους ισχυρισμούς του.

Όταν διαβάστηκε η ετυμηγορία, ο Σπέισι κατέβασε το κεφάλι και μετά αγκάλιασε τους δικηγόρους του. Δεν μίλησε στους δημοσιογράφους καθώς έφευγε από το δικαστικό μέγαρο.

Μετά την ετυμηγορία, ο Rapp δήλωσε σε μια δήλωση που αναρτήθηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ότι ήταν ευγνώμων για την ευκαιρία να παρουσιάσει την υπόθεσή του και ευχαρίστησε τα μέλη της κριτικής επιτροπής για την εξυπηρέτηση.

Κατά τη διάρκεια της δίκης, ο Ραπ κατέθεσε ότι ο Σπέισι τον είχε προσκαλέσει στο διαμέρισμά του για ένα πάρτι και μετά τον πλησίασε σε ένα υπνοδωμάτιο αφού έφυγαν οι άλλοι καλεσμένοι. Είπε ότι ο ηθοποιός, τότε 26 ετών, τον πήρε και ξάπλωσε εν μέρει από πάνω του σε ένα κρεβάτι προτού αυτός φύγει και τράπηκε σε φυγή καθώς ο μεθυσμένος Σπέισι τον ρώτησε αν ήταν σίγουρος ότι ήθελε να φύγει.

Στην μερικές φορές δακρύβρεχτη κατάθεσή του, ο Σπέισι είπε στους ενόρκους ότι δεν συνέβη ποτέ και δεν θα τον ελκύει ποτέ κάποιος που ήταν 14 ετών.

Η αγωγή ζητούσε αποζημίωση 40 εκατομμυρίων δολαρίων.

Ο Ραπ και οι δικηγόροι του έφυγαν επίσης από το δικαστικό μέγαρο χωρίς να μιλήσουν σε δημοσιογράφους. Στις καταληκτικές του δηλώσεις ενώπιον των ενόρκων την Πέμπτη, ο δικηγόρος του Ραπ, Ρίτσαρντ Στάιγμαν, κατηγόρησε τον Σπέισι ότι ξαπλώθηκε στο βήμα του μάρτυρα.

«Του λείπει αξιοπιστία», είπε ο Steigman. «Μερικές φορές η απλή αλήθεια είναι η καλύτερη. Η απλή αλήθεια είναι ότι αυτό συνέβη».

Ο Ραπ, 50 ετών και ο Σπέισι, 63, κατέθεσαν ο καθένας για αρκετές ημέρες στη δίκη που διήρκεσε τρεις εβδομάδες.

Οι ισχυρισμοί του Rapp, καθώς και εκείνοι άλλων, διέκοψαν απότομα μια ραγδαία καριέρα για τον δύο φορές βραβευμένο με Όσκαρ ηθοποιό, ο οποίος έχασε τη δουλειά του στη σειρά House of Cards του Netflix και είδε άλλες ευκαιρίες να στερεύουν. Ο Rapp συμμετέχει τακτικά στο Star Trek: Discovery της τηλεόρασης και ήταν μέρος του αρχικού καστ του Broadway του Rent .

Ο Σπέισι αντιμετώπισε κατηγορίες στη Μασαχουσέτη ότι γρύλισε έναν άνδρα σε ένα μπαρ – καταγγελίες που αργότερα απορρίφθηκαν από τους εισαγγελείς.

Πριν από τρεις μήνες, δήλωσε αθώος στο Λονδίνο για τις κατηγορίες ότι επιτέθηκε σεξουαλικά σε τρεις άνδρες μεταξύ 2004 και 2015, όταν ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής στο θέατρο Old Vic στο Λονδίνο.

Ένας δικαστής στο Λος Άντζελες αυτό το καλοκαίρι ενέκρινε την απόφαση ενός διαιτητή να διατάξει τον Σπέισι να πληρώσει 30,9 εκατομμύρια δολάρια στους δημιουργούς του House of Cards για παραβίαση της σύμβασής του παρενοχλώντας σεξουαλικά μέλη του πληρώματος.

Το Associated Press δεν κατονομάζει συνήθως άτομα που ισχυρίζονται ότι έχουν κάνει σεξουαλική επίθεση, εκτός και αν εμφανιστούν δημόσια, όπως έκανε ο Rapp.

Στη δίκη, ο Σπέισι κατέθεσε ότι ήταν βέβαιος ότι η συνάντηση με τον Ραπ δεν συνέβη ποτέ, εν μέρει επειδή έμενε σε ένα διαμέρισμα στούντιο και όχι στο ένα υπνοδωμάτιο που ανέφερε ο Ραπ, και ότι ποτέ δεν είχε μια συγκέντρωση πέρα ​​από ένα πάρτι για τα σπίτια.

«Ήξερα ότι δεν θα είχα κανένα σεξουαλικό ενδιαφέρον για τον Άντονι Ραπ ή για κανένα παιδί. Αυτό το ήξερα», είπε στους ενόρκους.

Κατά τη διάρκεια των τελικών συζητήσεων της στην κριτική επιτροπή, η Keller πρότεινε τους λόγους για τους οποίους η Rapp φαντάστηκε τη συνάντηση με τον Spacey ή την έφτιαξε.

Ήταν πιθανό, είπε, ότι ο Rapp το εφηύρε με βάση την εμπειρία του όταν ερμήνευσε στο “Precious Sons”, ένα έργο στο οποίο ο ηθοποιός Ed Harris παίρνει τον χαρακτήρα του Rapp και ξαπλώνει από πάνω του, παρεξηγώντας τον για λίγο με τη γυναίκα του πριν ανακαλύψει ότι είναι ο γιος του.

Πρότεινε επίσης ότι ο Ραπ αργότερα ζήλεψε που ο Σπέισι έγινε μεγαστάρ, ενώ ο Ραπ είχε «μικρότερους ρόλους σε μικρές παραστάσεις» μετά την πρωτοποριακή του ερμηνεία στο «Rent» του Μπρόντγουεϊ.

«Η φήμη δεν τον ακολούθησε», είπε ο Κέλερ. “Κύριος. Ο προπονητής του Ραπ έχει μετατραπεί σε κολοκύθα».

«Λοιπόν εδώ είμαστε σήμερα και ο κ. Ραπ τραβάει περισσότερη προσοχή από αυτή τη δοκιμασία από ό,τι σε όλη του την υποκριτική ζωή», είπε ο Κέλερ. Είπε ότι ο Ραπ είναι πολύ γνωστός τώρα γιατί έχει απορρίψει έναν από τους μεγαλύτερους ηθοποιούς του Χόλιγουντ.

Κατά τη διάρκεια δύο ημερών κατάθεσης, ο Σπέισι εξέφρασε τη λύπη του για μια δήλωση που εξέδωσε το 2017 όταν ο Ραπ βγήκε για πρώτη φορά στη δημοσιότητα, στην οποία είπε ότι δεν θυμόταν τη συνάντηση, αλλά αν συνέβαινε «Του οφείλω την πιο ειλικρινή συγγνώμη για ό,τι θα ήταν βαθιά ακατάλληλη συμπεριφορά μέθης».

Ταμπονάροντας τα μάτια του με ένα χαρτομάντιλο, ο Σπέισι είπε ότι είχε πιεστεί από δημοσιογράφους και δικηγόρους για να εκδώσει μια συμπονετική δήλωση τη στιγμή που το κίνημα #MeToo έκανε τους πάντες στη βιομηχανία νευρικούς.

«Έχω πάρει ένα μάθημα, το οποίο δεν είναι ποτέ να ζητάς συγγνώμη για κάτι που δεν έκανες», είπε.

Έκλαψε επίσης καθώς είπε ότι μετάνιωσε που αποκάλυψε δημόσια ότι ήταν ομοφυλόφιλος την ίδια μέρα που ήρθαν στην επιφάνεια οι κατηγορίες του Rapp επειδή κάποιοι ερμήνευσαν την ανακοίνωσή του ως προσπάθεια αλλαγής θέματος ή απόκλισης από τις αποκαλύψεις του Rapp.

Ο Σπέισι είχε καταθέσει ότι μίλησε στη δίκη για βαθιά προσωπικά ζητήματα, λέγοντας στους ενόρκους ότι ο πατέρας του ήταν λευκός υπέρμαχος και νεοναζί που τον επέκρινε ως ομοφυλόφιλο επειδή του άρεσε το θέατρο.

Ο Σπέισι έδωσε επίσης στους θεατές του δικαστηρίου μια σύντομη γεύση από την υποκριτική του, όταν μιμήθηκε τον τότε ηθοποιό του στο Μπρόντγουεϊ, Τζακ Λέμον. Είχε καταθέσει νωρίτερα ότι η ικανότητά του στις εντυπώσεις τον βοήθησε στην υποκριτική του καριέρα.

Προηγούμενο άρθροΟμαδική έκθεση: ”Διάτομα”
Επόμενο άρθροΑντζελίνα Τζολί: Πρωταγωνίστρια σε γκράφιτι για τον καρκίνο του μαστού!
Βοηθός αρχισυνταξίας και αρθρογράφος