Κάρτα Αναπηρίας, Ψηφιακό Μητρώο και Κέντρα Πιστοποίησης

Σταδιακά από την 1η Νοεμβρίου θα συνεχίσει ο σχεδιασμός της κυβέρνησης για την ένταξη των νέων εργαλείων του ψηφιακού κράτους στην υπηρεσία των Ατόμων με Αναπηρία, ξεκινώντας με το Ψηφιακό Μητρώο Αναπηρίας (ΨΜΑ) και την Κάρτα Αναπηρίας.

Πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση είναι η αναμόρφωση του Ειδικού Σώματος Ιατρών (ΕΣΙ) των ΚΕΠΑ, με την ένταξη γιατρών και από τον ιδιωτικό τομέα για να αυξηθεί ο αριθμός των γιατρών και να γίνονται πιο γρήγορα οι εξετάσεις, όπως τόνισε ο υπουργός Εργασίας Κωστής Χατζηδάκης, κατά την χθεσινή παρουσίαση των ψηφιακών Κέντρων Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ) και της Εθνικής Πύλης Αναπηρίας από τα Υπουργεία Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Στην υψηλή ιεράρχηση των προβλημάτων των Αναπήρων για την κυβέρνηση, αναφέρθηκε και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ο οποίος παρέστη το απόγευμα στην εκδήλωση για την έναρξη λειτουργίας των Ψηφιακών ΚΕΠΑ.

Αναφερόμενος στις προτεραιότητες της κυβέρνησης σε αυτή την κατεύθυνση είπε ότι πρώτη προτεραιότητα ήταν να τεθούν στην υπηρεσία των πολιτών τα νέα εργαλεία του ψηφιακού κράτους, μέσω των οποίων μειώνεται και το γραφειοκρατικό κόστος για τους πολίτες και επιτυγχάνεται η πλήρης κατάργηση του παραβόλου για τα ΚΕΠΑ.

Μέσω της Εθνικής Πύλης τα άτομα με αναπηρία:

• Έχουν πρόσβαση στα προσωπικά τους δεδομένα που τηρούνται στο Ψηφιακό Μητρώο ΑμεΑ.
• Υποβάλλουν αίτημα για αξιολόγηση και πιστοποίηση αναπηρίας.
• Υποβάλλουν αίτημα για χορήγηση Κάρτας Αναπηρίας.
• Εξυπηρετούνται για συνταξιοδοτικές, επιδοματικές, κοινωνικές και οικονομικές παροχές ή κοινωνικές υπηρεσίες, που προβλέπονται από τη νομοθεσία για τα άτομα με αναπηρία.
• Πληροφορούνται για τις διαθέσιμες παροχές και τα κριτήρια επιλεξιμότητας για τις παροχές αυτές
Η διαδικασία πιστοποίησης της αναπηρίας από τα ΚΕΠΑ
Το νέο ψηφιακό σύστημα λειτουργίας του ΚΕΠΑ:
• Παρέχει τη δυνατότητα στον πολίτη να υποβάλει ηλεκτρονικά αίτηση για αξιολόγησή του από τα ΚΕΠΑ μόνο με τα απαραίτητα για την πιστοποίηση της αναπηρίας του στοιχεία.
• Επιτρέπει στον ιατρό ψηφιακά να δημιουργήσει και να οριστικοποιήσει τον Εισηγητικό Φάκελο.
• Προβλέπει την ηλεκτρονική διακίνηση του Ιατρικού Εισηγητικού Φακέλου.
• Παρέχει άμεση πληροφόρηση στο ΚΕΠΑ για την οριστικοποίηση της αίτησης και του φακέλου προκειμένου να κανονιστεί ραντεβού για την αξιολόγηση.
• Οδηγεί σε έκδοση Ενιαίας Γνωμάτευσης και Γνωστοποίησης της Πιστοποίησης Αναπηρίας, δεσμευτικής για όλες τις υπηρεσίες του Δημοσίου, με την οποία ο πολίτης θα έχει πρόσβαση σε όλες τις παροχές και διευκολύνσεις που προβλέπονται στη νομοθεσία για τη στήριξη των Ατόμων με Αναπηρία και δικαιούται στη βάση των επιμέρους διατάξεων.

Προηγούμενο άρθροΕργαστήριο για παιδιά στο Βaytna Hub
Επόμενο άρθροH Barbra Streisand επιστρέφει δισκογραφικά
Βοηθός αρχισυνταξίας και αρθρογράφος