H ιστορία του κραγιόν είναι ένα θέμα για το οποίο έχουν γραφτεί εκατοντάδες σελίδες. Είναι το προϊόν που έχει αντέξει στο χρόνο.
Η ιστορία της Hazel είναι πολύ συναρπαστική, κάπως εξοργιστική, σίγουρα όχι –απόλυτα- χαρούμενη αλλά, στο τέλος, θα αποδείξει ότι οι γυναίκες μπορούν να κάνουν τα πάντα, και το κάρμα υπάρχει!
Η Hazel Bishop γεννήθηκε το 1906, σπούδασε χημικός στο Barnard College του Columbia University της Νέας Υόρκης , και μεγάλωσε σε μία οικογένεια, που την ενθάρρυνε να κάνει αυτό που πιστεύει, αρκεί να σκέφτεται επιχειρηματικά.
Η μητέρα της είχε πει: «Είναι πολύ σημαντικό να έχεις τη δική σου δουλειά, τη δική σου επιχείρηση, ακόμα και αν πρόκειται για έναν πάγκο με φιστίκια στο καρναβάλι» και η Ηazel ζούσε με αυτό στο μυαλό της.
Μετά την αποφοίτησή της, το 1929, έγινε βοηθός του δερματολόγου Dr. A. B. Cannon στο πανεπιστήμιο του Columbia, και παρακολούθησε μαθήματα βιοχημείας.
Παράλληλα, βοηθούσε τον Cannon, να αναπτύξει μία υποαλλεργική σειρά καλλυντικών, και τότε ήταν που συνειδητοποίησε ότι, οι γυναίκες, έχουν πολύ διαφορετική αντίληψη για το μακιγιάζ από ότι οι άνδρες επιστήμονες.
Εκείνοι δεν ξέρουν τι μπορεί να συμβεί στα χείλη όταν φορούν κραγιόν κάτω από τον καυτό ήλιο. Με αυτή τη σκέψη, αποφάσισε να κάνει τη δική της έρευνα και άρχισε να πειραματίζεται με τα καλλυντικά στην κουζίνα του σπιτιού της.
Έτσι δημιούργησε το πρώτο κονσίλερ για σπυράκια που ποτέ δεν κυκλοφόρησε και αργότερα, το 1949, εφηύρε το πρώτο μακράς διάρκειας κραγιόν.
Ήταν μία πραγματική καινοτομία γιατί, τα κραγιόν μέχρι τότε, μουτζούρωναν πρόσωπα, πουκάμισα, χέρια, ρούχα και ποτήρια ενώ χρειάζονταν συνεχώς ανανέωση.
Η φόρμουλά της ήταν απίστευτα σταθερή και αποτελεί τη βάση για τα μακράς διάρκειας κραγιόν που χρησιμοποιούμε σήμερα. Μάλιστα, ήταν τόσο σταθερή που το ντεμακιγιάζ ήταν εξαιρετικά δύσκολο.
Όσο και αν προσπαθούσαν να το αφαιρέσουν, οι γυναίκες ξυπνούσαν με χρώμα στα χείλη τους. Η Hazel αποφάσισε να εκμεταλλευτεί αυτό το «πρόβλημα» διαδίδοντας ότι, με αυτό το κραγιόν, ξυπνάς όμορφη!
Το 1950, βρίσκει επενδυτές, προσλαμβάνει έναν έξυπνο διαφημιστή, τον Raymond Spector και δημιουργεί τη δική της εταιρία, την Ηazel Bishop ltd. Το Hazel Bishop μακράς διάρκειας κραγιόν φτάνει στα καταστήματα και ξεπουλάει από την πρώτη ημέρα.
Το 1951 γίνεται η πρώτη γυναίκα που φωτογραφήθηκε μόνη της για το περιοδικό Business Week και, παράλληλα, ξεκινά ο «πόλεμος των κραγιόν».
Η Revlon προσπαθεί να αντιγράψει τη φόρμουλα αλλά το κραγιόν της Hazel φτάνει στην κορυφή. Για αυτό τον πόλεμο, η ίδια είχε πει , ότι: «Είναι κολακευτικό να προσπαθούν να σε αντιγράψουν κολοσσοί της ομορφιάς», ήταν τόσο κυρία.
Η επιτυχία συνεχίζεται και με τη βοήθεια του διαφημιστή της, Raymond Spector, τριπλασιάζει την επιτυχία και τα έσοδα. Κάπου εδώ ωστόσο, ξεκινά το θλιβερό μέρος της ιστορίας.
Η Hazel είχε πληρώσει τον Raymond Spector με μετοχές στην εταιρία. Με παραπάνω μετοχές από όσο έπρεπε. Πολύ σύντομα, ο Spector κατάφερε να της πάρει την εταιρία αλλά ΚΑΙ το όνομα.
Τα κραγιόν Ηazel Bishop θα συνέχιζαν να πωλούνται με το όνομά της και η ίδια δεν μπορούσε ποτέ ξανά να το χρησιμοποιήσει για καμία της επιχειρηματική κίνηση.
Ο Raymond Spector της είχε κλέψει την επιχείρηση, την περιουσία (από τα έσοδα 10 εκατομμυρίων που είχε η εφεύρεσή της, έλαβε μόνο 300.000) αλλά και το όνομα. Η Hazel όμως δεν το έβαλε κάτω.
Ασχολήθηκε με το χρηματιστήριο και τις μετοχές, έγινε λέκτορας και σύμβουλος σε τεράστιες εταιρίες. Τόσο ο επιχειρηματικός κόσμος όσο και ο κόσμος της ομορφιάς τη θαύμασε και τη θαυμάζει για το πνεύμα και την αξιοπρέπειά της και η κληρονομιά της είναι ανεκτίμητη.
Τι συνέβη όμως στον Raymond Spector; Έχασε τον έλεγχο της εταιρίας Hazel Bishop και ουσιαστικά την κατέστρεψε (γι᾽αυτό ίσως είναι ένα άγνωστο όνομα). Έπειτα έκανε τη δική του εταιρία που ποτέ δεν πέτυχε και έτσι το σύμπαν του πρόσφερε ακριβώς αυτό που του άξιζε ενώ η Hazel του έστελνε -μακράς διάρκειας- φιλιά από μακριά.