Ο διαγωνισμός τραγουδιού της Eurovision ανοίγει για πρώτη φορά την ψηφοφορία στο παγκόσμιο κοινό του, προχωρώντας σε μια κίνηση που αλλάζει πολλά στον τρόπο με τον οποίο θα επιλέγεται το νικητήριο τραγούδι.

Η Eurovision πρόκειται να υποβαθμίσει τον ρόλο των κριτικών επιτροπών, μετά τις παρατυπίες στην ψηφοφορία που σημειώθηκαν στον τελευταίο διαγωνισμό.

Με τις πιο δραστικές αλλαγές των κανόνων στην 67χρονη ιστορία του, το νικητήριο τραγούδι θα επιλέγεται από τους τηλεθεατές σε όλο τον κόσμο, σε συνδυασμό με μια κριτική επιτροπή που θα απαρτίζεται από επαγγελματίες της μουσικής, σύμφωνα με τον Guardian. Η κριτική επιτροπή δεν θα εμπλέκεται, ωστόσο, στον τρόπο επιλογής των χωρών τόσο για τους ημιτελικούς όσο και για τον τελικό, ο οποίος θα φιλοξενηθεί στο Λίβερπουλ το επόμενο έτος. Οι χώρες που θα προκριθούν θα αποφασιστούν μόνο από τις ψήφους των τηλεθεατών.

Οι αλλαγές, οι οποίες εγκρίθηκαν από την αρμόδια ομάδα του διαγωνισμού, έρχονται μετά τον εντοπισμό “παράτυπων μοτίβων ψηφοφορίας” στις ψηφοφορίες των εθνικών κριτικών επιτροπών από έξι χώρες. Ως αποτέλεσμα, οι ψήφοι των κριτών αφαιρέθηκαν από το Αζερμπαϊτζάν, τη Γεωργία, το Μαυροβούνιο, την Πολωνία, τη Ρουμανία και τον Άγιο Μαρίνο.

Ο Sietse Bakker, ολλανδικό μέλος της ομάδας αναφοράς και πρώην παραγωγός της εκδήλωσης, δήλωσε ότι οι αλλαγές έγιναν για να διασφαλιστεί η δίκαιη διεξαγωγή στο μέλλον.

Στην Βρετανία και όχι στην Ουκρανία η Eurovision 2023 - Fpress.gr

Σε ανάρτησή του στο Twitter έγραψε: “Ο κ: “Μετά τις πρωτοφανείς παρατυπίες στην ψηφοφορία που είδαμε φέτος, εξετάσαμε τρόπους για να προστατεύσουμε την ακεραιότητα του διαγωνισμού. Το πρόβλημα εμφανίστηκε στους ημιτελικούς, αυτός ήταν ο καλύτερος τρόπος για να λήξει. Επίσης, η διαφορά του ποιος προκρίνεται με τη δημόσια ψήφο έναντι της δημόσιας ψήφου + κριτική επιτροπή είναι ελάχιστη”.

Και πρόσθεσε: “Είμαι στην κοινότητα της Eurovision για πάνω από 20 χρόνια και έχω δει αναστάτωση και αντιδράσεις σχετικά με τις αλλαγές στη μορφή του διαγωνισμού ξανά και ξανά. Και κοιτάξτε πού βρίσκεται τώρα ο διαγωνισμός- πιο δυνατός από ποτέ!”

Ο Martin Österdahl, εκτελεστικός επόπτης του Διαγωνισμού Τραγουδιού της Eurovision, δήλωσε ότι οι αλλαγές στους κανόνες έγιναν για να αντικατοπτρίζουν την παγκοσμιοποίηση της διοργάνωσης.

Ο ίδιος δήλωσε: “Ο κόσμος δεν είναι τόσο ευάλωτος, όσο ο κόσμος που έχει ανάγκη από την αλλαγή τηου κανονισμού. Κατά τη διάρκεια της 67χρονης ιστορίας του, ο Διαγωνισμός Τραγουδιού της Eurovision εξελίσσεται συνεχώς για να παραμένει επίκαιρος και συναρπαστικός. Αυτές οι αλλαγές αναγνωρίζουν την τεράστια δημοτικότητα του σόου, δίνοντας μεγαλύτερη δύναμη στο κοινό της μεγαλύτερης ζωντανής μουσικής εκδήλωσης στον κόσμο”.

Eurovision 2023: Αλλαγές στην ψηφοφορία ανακοίνωσε η EBU - Πώς θα αναδειχθεί ο νικητής

Και πρόσθεσε: “Όλοι όσοι παρακολουθούν το σόου, όπου κι αν ζουν στον κόσμο, μπορούν να ψηφίσουν τα αγαπημένα τους τραγούδια”.

Ο Österdahl πρότεινε ότι οι αλλαγές θα σημαίνουν ότι ο νικητής θα επιλέγεται περισσότερο με βάση τη μουσική αξία παρά με βάση περιορισμένες ευρωπαϊκές ανησυχίες.

Είπε χαρακτηριστικά: “Με τη συμμετοχή και κριτικών επιτροπών από επαγγελματίες της μουσικής στην απόφαση του τελικού αποτελέσματος, όλα τα τραγούδια του μεγάλου τελικού μπορούν να αξιολογηθούν με τα ευρύτερα δυνατά κριτήρια”.

Η καθιέρωση της παγκόσμιας ψηφοφορίας αποτελεί μεγαλύτερη αλλαγή από την απόφαση του 2015 να επιτραπεί η συμμετοχή της Αυστραλίας στον διαγωνισμό. Είναι πιθανό να τροφοδοτήσει τις εικασίες ότι στο μέλλον θα επιτραπεί σε περισσότερες χώρες από όλο τον κόσμο να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό.

Ο Österdahl δήλωσε επίσης: “Όσοι παρακολουθούν στον υπόλοιπο κόσμο θα μπορούν να ψηφίσουν μέσω μιας ασφαλούς διαδικτυακής πλατφόρμας χρησιμοποιώντας μια πιστωτική κάρτα από τη χώρα τους και οι ψήφοι τους, αφού αθροιστούν, θα μετατραπούν σε πόντους που θα έχουν την ίδια βαρύτητα με μία συμμετέχουσα χώρα τόσο στους ημιτελικούς όσο και στον μεγάλο τελικό”.

Το κοινό σε όλες τις συμμετέχουσες χώρες θα μπορεί να ψηφίζει μέσω SMS, τηλεφώνου ή της εφαρμογής του διαγωνισμού.

Προηγούμενο άρθροΑκρόαση για το νέο έργο του Δημήτρη Αθανίτη
Επόμενο άρθρο“COYOTE, we used to be humans” Παράσταση Χορού Της Ελληνογαλλικής Ομάδας Synthesis 748 Dance Co