Σε φάση ολοκλήρωσης βρίσκονται οι εργασίες για την παράδοση του τελευταίου τμήματος της επέκτασης της γραμμής 3 του Μετρό προς τον Πειραιά που περιλαμβάνει τους σταθμούς Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο. Σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή, η επέκταση θα παραδοθεί «ως τις αρχές Οκτωβρίου», δηλαδή σε λιγότερο από ένα μήνα από σήμερα.
Μία ακόμα μικρή παράταση πάντως δεν μπορεί να αποκλειστεί, καθώς θα πρέπει να ελεγχθεί η ορθή λειτουργία ενός μεγάλου αριθμού συστημάτων μετά και από την πραγματοποίηση δοκιμαστικών δρομολογίων μέσα στον Αύγουστο, ώστε να επιλυθούν όλα τα προβλήματα και να γίνει δυνατή η παράδοση της επέκτασης και η έναρξη της κανονικής λειτουργίας στη γραμμή. Σε σχετικές διαδικτυακές διαφημίσεις της Αττικό Μετρό αναφέρεται ως χρόνος παράδοσης «το φθινόπωρο» αφού η τελική ημερομηνία αναμένεται να ανακοινωθεί ακόμα και μία ή δύο μέρες νωρίτερα.
Οι σχετικές καθυστερήσεις πάντως κοστίζουν ακριβά για την Αττικό Μετρό, αφού όπως αναφέρεται σε απόφαση που ελήφθη εντός του Αυγούστου, λόγω παράτασης της συνολικής διάρκειας εκτέλεσης του έργου μετά την οριστική προθεσμία, και συγκεκριμένα για την περίοδο από 1η Απριλίου 2022 έως και 30 Ιουνίου 2022, δηλαδή για διάστημα 91 ημερών, δημιουργείται δαπάνη θετικών ζημιών ύψους 4.436.617,70 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Ανάλογο ποσό αναμένεται και για την επιπλέον παράταση μέχρι την ολοκλήρωση του έργου.
Μία σημαντική εκκρεμότητα είναι και η λήψη από τον ΟΑΣΑ των τελικών αποφάσεων για εκτεταμένες μεταβολές δρομολογίων λεωφορείων στην πόλη του Πειραιά οι οποίες και αναμένεται να τεθούν σε ισχύ μαζί με την επέκταση του Μετρό. Επιπλέον, από την πλευρά της ΣΤΑ.ΣΥ. αναμένεται με αγωνία η κατάρτιση των νέων χρονοδιαγραμμάτων για τα δρομολόγια του Μετρό από και προς το Αεροδρόμιο, έτσι όπως θα διαμορφωθούν προκειμένου να συνδεθεί για πρώτη φορά με το Μετρό (αφού εδώ και χρόνια συνδέεται μέσω του Προαστιακού) το λιμάνι του Πειραιά και το Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος.